Dark Souls-skaber overvejer at indføre lettere sværhedsgrad

Mens Dark Souls og dennes forgænger, Demon’s Souls, især er kendt for deres til tider ekstremt svære forhindringer, så er det ikke nødvendigvis noget, som gamere i fremtiden kommer til at forbinde med Souls-serien.

Spillets instruktør, Hidetaka Miyazaki, overvejer nemlig at indføre en lettere sværhedsgrad i fremtiden – en såkaldt easy mode – således at alle gamere kan få mulighed for at nyde Souls-serien, også selvom de ikke er vilde med spil, der kan være en stor mundfuld.

Hidetaka Miyazaki, From Software skrev:
I personally want my games to be described as satisfying rather than difficult. As a matter of fact, I am aiming at giving players sense of accomplishment in the use of difficulty.

Having said that, however, it is true that Dark Souls is rather difficult and a number of people may hesitate to play. This fact is really sad to me and I am thinking about whether I should prepare another difficulty that everyone can complete or carefully send all gamers the messages behind our difficult games.

Så er spørgsmålet bare, om inkluderingen af easy mode i Souls-serien vil bringe flere spillere ind i længden, eller om serien i sidste ende vil miste det, som er med til at få den til at differentiere sig selv, og derfor ende med at miste interessen fra sin målgruppe.

Gravatar

#1 Keeper32 4. sep. 2012 06:10

/troutsmack
Leave it alone!

Det er forståeligt, men ærgerligt at folk skal pive over at man faktisk bliver udfordret i et spil.
Gravatar

#2 Motte 4. sep. 2012 06:28

Kære Hidetaka Miyazaki.

Prøv nu lige og hør' her! Souls serien er kendt ene og alene for at være latterlig svær, ved at indføre en easy mode, så mister Souls serien sin branding.

Hilsen... Dine fans
Gravatar

#3 cryo 4. sep. 2012 06:47

Det er allerede blevet nerfet en del med 1.05 patched, da man nu får næsten dobbelt så mange souls for alt man dræber. Til gengæld rettede de så også en del fejl, så det er ret godt på nuværende tidspunkt.
Gravatar

#4 chapton 4. sep. 2012 07:19

Motte (2) skrev:
Kære Hidetaka Miyazaki.

Prøv nu lige og hør' her! Souls serien er kendt ene og alene for at være latterlig svær, ved at indføre en easy mode, så mister Souls serien sin branding.

Hilsen... Dine fans


Ikke hvis den har begge dele. At du vælger at spille easy hvis den er der, er jo dit valg :)
Gravatar

#5 Misanthropy 4. sep. 2012 07:22

Skulle de nu ikke hellere lave nogle ordentlige controls til PC så man ikke behøves at sende spillet retur da det er umuligt at spille?
Gravatar

#6 Keeper32 4. sep. 2012 07:37

Misanthropy (5) skrev:
Skulle de nu ikke hellere lave nogle ordentlige controls til PC så man ikke behøves at sende spillet retur da det er umuligt at spille?

Man kan sagtens spille det med mus og keyboard.
Det kræver bare noget tilvending.

Vi kan godt blive enige om at det er temmelig ringe, men uspilleligt er det ikke.
Gravatar

#7 f-style 4. sep. 2012 07:42

Har ikke prøvet Dark Souls, men hader når spil bliver nerfet. En del klassiske og nostalgiske spil er faktisk underholdene og sjove også fordi de er mere udfordrene end mange spil er i dag. Desværre betyder main stream ofte at skaberne laver easy modes så folk som normalt tuder og at det er svært får det severet på et sølvfad.
Udfordring er godt og giver folk en oplevelse af success, når man klarer opgaver som er svære i spillet. Så går der også konkurrence i det hvis ens venner spiller samme spil og man kan blære sig lidt.
Live your Life... Dream your Dream...
You have one life... Use it wisely...
Gravatar

#8 nitan 4. sep. 2012 07:44

#7

Dark Souls sværhedsgrad minder lidt om at spille Pinball, med tungen, mens dine arme er bundet fast til ryggen :)
Gravatar

#9 Raptor 4. sep. 2012 08:43

Det ville være en synd og skam at gøre Dark Souls nemmere, det er fedt med et spil der udfordrer en, spil nutildags er en kende for nemme synes jeg, dog er Souls spillene også i den virkeligt høje ende af skalaen når man snakker sværhedsgrad. Når det så er sagt ser jeg intet problem i at indføre et 'easy mode' da Dark Souls har masser at byde på foruden udfordringen. Og hvis denne nye mode vil få endnu flere til at nyde dette spil, ser jeg det bestemt som en god ting, så længe at det kun er en mode og ikke ændring af hele spillet.
Gravatar

#10 chapton 4. sep. 2012 09:03

Raptor (9) skrev:
Det ville være en synd og skam at gøre Dark Souls nemmere, det er fedt med et spil der udfordrer en, spil nutildags er en kende for nemme synes jeg, dog er Souls spillene også i den virkeligt høje ende af skalaen når man snakker sværhedsgrad. Når det så er sagt ser jeg intet problem i at indføre et 'easy mode' da Dark Souls har masser at byde på foruden udfordringen. Og hvis denne nye mode vil få endnu flere til at nyde dette spil, ser jeg det bestemt som en god ting, så længe at det kun er en mode og ikke ændring af hele spillet.


Enig. Så længe de bibeholder den oprindelige sværhedsgrad og blot tilføjer en valgfri easy mode til dem der ønsker "the easy way out".
Gravatar

#11 mireigi 4. sep. 2012 12:04

nitan (8) skrev:
#7

Dark Souls sværhedsgrad minder lidt om at spille Pinball, med tungen, mens dine arme er bundet fast til ryggen :)


Så har du da vidst spillet det på easymode!
//Jeg kan alt, indtil det modsatte er bevist.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login