Forbes: The Elder Scrolls Online kunne blive årets fiasko

Årsskiftet bringer som vanligt en ordentlig omgang artikler om året der gik såvel som året der kommer, og i sidstnævnte kategori har Forbes kigget på et projekt, som de tror flopper i 2014.

Det er Zenimax’ bud på en MMO-udgave af Bethesdas populære The Elder Scrolls-franchise med The Elder Scrolls Online, som står for skud hos Forbes.

Det er blandt andet på baggrund af Zenimax’ valg af et månedlig abonnement på ca. 100 kr. såvel som rygtet om, at de samlede omkostninger for udviklingen sniger sig op på ca. $200 mio., at der peges på en mulig nedtur i stil med Star Wars: The Old Republic, der var den seneste gigant-MMO, der forsøgte at tage kampen op mod Blizzard og deres World of WarCraft.

End ikke med inddragelsen af konsol-versioner er der en tro på, at projektet kan blive en succes, da abonnementsmodellen højst sandsynlig vil få så mange til at springe fra, og at det kun vil være de mest dedikerede fans af serien, der vil give det en chance.

The Elder Scrolls Online er i øjeblikket i lukket beta, og får sin endelige eksamen, når pc-udgaven bliver tilgængelig den 4. april. Xbox One og PlayStation 4 forventes at føjes til omkring juni måned.

Gravatar

#1 DanishPrince 4. jan. 2014 17:57

Jeg regner hvertfald ikke med at spille det og det skyldes udelukkende de 100 kr pr. måned.
Det er en alt for høj pris for et spil. En pris på 30 kr. ville være meget mere realistisk og nok tiltrække en hel del flere spillere.
Gravatar

#2 Nagash 4. jan. 2014 19:52

Jeg tror også på, at det bliver en fiasko. Markedet har vist, at der kun er plads til en virkelig stor MMO på markedet, og jeg kan ikke se, at denne her skulle vælte WoW af pinden. Den første der vælter WoW, bliver nok Blizzard selv.

Nå, jeg er også ligeglad. Gider ikke spille mit liv på MMO. Elder Scrolls er bedst som single player.
Gravatar

#3 LaMaH 4. jan. 2014 21:01

Tjah, hvis spillet er godt, så kan de 100kr om måneden da sagtens gå.

Bare kig på EVE-Online, koster penge hver måned, men der kommer stadig flere og flere spillere til :)
Gravatar

#4 Daywalker 4. jan. 2014 21:21

Den eneste MMO der vælter WoW af pinden er et MMO der ikke prøver, fordi så er det ikke en skide WoW-klon.
Jesus, at de stadig prøver, er mig en gåde!

Og det er nøjagtig den grund, at jeg aldrig kommer til at spille dette.
Gravatar

#5 Ivpiv 4. jan. 2014 23:53

For at være helt ærlig mener jeg er grunden til ingen har væltet WOW af pinden endnu er at ingen har researched hvad folk klart ville have..

Alle de MMO´s jeg har prøvet siden som har deklareret sig selv som wow destroyer har fejlet på nogle helt fundamentale punkter og derved skåret sin egen hals over..

Bare for at nævne nogen.


WAR: Warhammer online:
Havde det mest elendige interface til data, elendige engine og ufattelig dårlig creature pathing. Har aldrig oplevet noget lign. Og dette blev også en problem i pvp.

Rift:
Igen samme elendige UI som WAR.

Forfærdeligt pvp, nogle elendige classes, og det på trods af at man kunne multiclasse hvilket er noget jeg till dato ikke fatter flere mmo´s ikke benytter sig af.

Neverwinter online
UI Combat elendigt, mange elsker dette point and shoot, men i længden holder det bare ikke. .Det fjerner alt form for overskuelighed og lader chaos tage over..

Både i PVP og PVE skal det være muligt at bruge taktik, kontrol. Samt skal ens evner have en indflydelse, hvis gear modules eller hvad ellers det er, er alt der betyder noget failer spillet.

Guild wars 2
Ingen late game overhovedet, jeg har hørt mange MMO geeks især streamers prøve det, elske det men falde fra fordi der simpelthen ikke er en skid at give sig til man føler man opnår noget ved.

Star wars online
Et håbløst spil. Små instances i alle area´s gør man ikke kan løbe ind i folk, og giver en et indtryk af at man spiller singleplayer, eller måske bare et alm multiplayer/co-op spil.
Det er nemt gennemskueligt at dette spil er et singleplayer spil der er blevet strukket ud til man kunne sælge det som et MMO.

Håbløse attack animationer, dårlig klik til aktion tid. Når man laver et angreb føles det ikke som om der sker en skid.

80% af alle classes bruger lightsabers, om de faktisk bruger dem eller ej, selv casters bruger dem.. Det er håbløst idé fattigt i et univers fyldt med alverdens våben.

PVP benyttede sig af håbløse koncepter som homogenization, alle havde x antal CC´s og x antal escape moves..
Samt brugte random environmental effekts, som næsten kostede blizzard deres E-sports debut.

Igen kontrol og taktik skal være alpha omega i PVP og PVE.
Samtidigt er der håbløst lag, invisible walls osv osv osv.


En af de vigtigste ting WOW har som ingen andre har, er imersion. En evne til at få spilleren til at indleve sig i spillet.. Der er ikke lag, når du trykker på en knap sker der noget med det samme..

Creatures warper ikke pga af dårlig pathing, der er ikke desyncing osv osv..
Ihvertfald ikke i forhold til noget af det konkurrenterne leverer.

Blizzard udtalte engang at en simple ting som at fokusere ability animations efter funktionen var fuldført var nødvendig, fordi hvis man understreger at den her fighter class skal svinge sin økse på en voldsom måde for at understrege det kommer til at gøre ondt, går der tid med det.. Og det ødelægger spil oplevelsen.. Så er det bedre at understrege det når abilitien rammer eller efterfølgende med diverse effekts..

Der er en masse små ting jeg har nævnt her, som andre MMO´s bare på kryds og tværs har fejlet i at gennemføre.. Dette er bare fejl som Blizzard har lavet igennem tiden, som enhver ny gamedesigner der vil lave en wow killer kan kigge på og lære af.. Fordi Blizzard måtte trække i land med stort set dem alle, på et eller andet tidspunkt.

Det er ihvertfald min mening.



Gravatar

#6 Freudinio 5. jan. 2014 00:33

Ivpiv (5) skrev:
For at være helt ærlig mener jeg er grunden til ingen har væltet WOW af pinden endnu er at ingen har researched hvad folk klart ville have..

Alle de MMO´s jeg har prøvet siden som har deklareret sig selv som wow destroyer har fejlet på nogle helt fundamentale punkter og derved skåret sin egen hals over..

Bare for at nævne nogen.


WAR: Warhammer online:
Havde det mest elendige interface til data, elendige engine og ufattelig dårlig creature pathing. Har aldrig oplevet noget lign. Og dette blev også en problem i pvp.

Rift:
Igen samme elendige UI som WAR.

Forfærdeligt pvp, nogle elendige classes, og det på trods af at man kunne multiclasse hvilket er noget jeg till dato ikke fatter flere mmo´s ikke benytter sig af.

Neverwinter online
UI Combat elendigt, mange elsker dette point and shoot, men i længden holder det bare ikke. .Det fjerner alt form for overskuelighed og lader chaos tage over..

Både i PVP og PVE skal det være muligt at bruge taktik, kontrol. Samt skal ens evner have en indflydelse, hvis gear modules eller hvad ellers det er, er alt der betyder noget failer spillet.

Guild wars 2
Ingen late game overhovedet, jeg har hørt mange MMO geeks især streamers prøve det, elske det men falde fra fordi der simpelthen ikke er en skid at give sig til man føler man opnår noget ved.

Star wars online
Et håbløst spil. Små instances i alle area´s gør man ikke kan løbe ind i folk, og giver en et indtryk af at man spiller singleplayer, eller måske bare et alm multiplayer/co-op spil.
Det er nemt gennemskueligt at dette spil er et singleplayer spil der er blevet strukket ud til man kunne sælge det som et MMO.

Håbløse attack animationer, dårlig klik til aktion tid. Når man laver et angreb føles det ikke som om der sker en skid.

80% af alle classes bruger lightsabers, om de faktisk bruger dem eller ej, selv casters bruger dem.. Det er håbløst idé fattigt i et univers fyldt med alverdens våben.

PVP benyttede sig af håbløse koncepter som homogenization, alle havde x antal CC´s og x antal escape moves..
Samt brugte random environmental effekts, som næsten kostede blizzard deres E-sports debut.

Igen kontrol og taktik skal være alpha omega i PVP og PVE.
Samtidigt er der håbløst lag, invisible walls osv osv osv.


En af de vigtigste ting WOW har som ingen andre har, er imersion. En evne til at få spilleren til at indleve sig i spillet.. Der er ikke lag, når du trykker på en knap sker der noget med det samme..

Creatures warper ikke pga af dårlig pathing, der er ikke desyncing osv osv..
Ihvertfald ikke i forhold til noget af det konkurrenterne leverer.

Blizzard udtalte engang at en simple ting som at fokusere ability animations efter funktionen var fuldført var nødvendig, fordi hvis man understreger at den her fighter class skal svinge sin økse på en voldsom måde for at understrege det kommer til at gøre ondt, går der tid med det.. Og det ødelægger spil oplevelsen.. Så er det bedre at understrege det når abilitien rammer eller efterfølgende med diverse effekts..

Der er en masse små ting jeg har nævnt her, som andre MMO´s bare på kryds og tværs har fejlet i at gennemføre.. Dette er bare fejl som Blizzard har lavet igennem tiden, som enhver ny gamedesigner der vil lave en wow killer kan kigge på og lære af.. Fordi Blizzard måtte trække i land med stort set dem alle, på et eller andet tidspunkt.

Det er ihvertfald min mening.


Jeg erindrer ikke nogle af de spil du nævner, på noget tidspunkt hævde at de var "WoW Destroyers". Derudover har jeg nogle anker omkring din post. Hvordan kan Rift PvP være crap, når nu de bruger nøjagtig samme skabelon som WoW? Med mindre du selvfølgelig mener at WoW PvP er lort (hvilket jeg ville være enig i). Derudover havde Rift et, for mig, meget mere ambitiøst og svært PvE Endgame i forhold til WoW.

Har du personligt spillet de spil som du bringer frem?
Gravatar

#7 Chucara 5. jan. 2014 00:38

#5: Helt enig, bortset fra at WoW i mine øjne heller ikke er et godt spil. Det er vanedannende, ja - men langt fra godt.

Det skal siges at jeg stadig spiller WoW, mest af mangel på bedre at give mig til. Og at spillet trods alt er ved at være gammelt.

Til gengæld synes jeg det mangler immersion. Grundet den måde, det er lavet, blæser man igennem 90 levels, hvor man ikke spiller et område igennem, og dermed aldrig får hele historien. Endelig er quests meget lidt varierede - det er 90% slå X monstre ihjel.

Men min største anke er, at man for det meste spiller det alene. Her sidder man i et spil med millioner andre mennesker, og det er forbløffende dårligt udnyttet. Der er ikke nok, der driver folk til at spille sammen. Raids og dungeons, jo - men endgame er jo kun det ene raid når man kommer langt nok, og skal man spille på normal, kræves der jo nærmest et guild. Er man ikke i guild, har man det ikke let i endgame.
Newz.dk: Hvor alle er eksperter indenfor alt.
Gravatar

#8 HerrMansen 5. jan. 2014 00:39

Ivpiv (5) skrev:
80% af alle classes bruger lightsabers, om de faktisk bruger dem eller ej, selv casters bruger dem.. Det er håbløst idé fattigt i et univers fyldt med alverdens våben.


50% - Halvdelen. Der er 4 "Classes" der bruger lyssværd og 4 der bruger skydevåben.
This is my opinion. There are many like it, but this one is mine...
http://www.knowyournewz.dk
Gravatar

#9 Zayin 5. jan. 2014 00:46

Jeg er tilbage ved Ultima Online. Det er sgu det eneste spil hvor man ikke er mere eller mindre tvunget til at følge udviklernes røde tråd.

Og hvis nogen skulle undre sig.. ja det er gammelt og det har sine begrænsninger rent grafik og performance mæssigt... men når man snakker gameplay er der INGEN andre MMOer der kommer i nærheden!

Det har så hjulpet lidt at de tilbage i 2009 lancerede en ny Client der lige gjorde det lidt lettere at spille.
What ho sed de ting wid de tree bonce
Dont meddle wid tings you dont understand
Gravatar

#10 Ivpiv 5. jan. 2014 01:04

Freudinio (6) skrev:
Ivpiv (5) skrev:
For at være helt ærlig mener jeg er grunden til ingen har væltet WOW af pinden endnu er at ingen har researched hvad folk klart ville have..

Alle de MMO´s jeg har prøvet siden som har deklareret sig selv som wow destroyer har fejlet på nogle helt fundamentale punkter og derved skåret sin egen hals over..

Bare for at nævne nogen.


WAR: Warhammer online:
Havde det mest elendige interface til data, elendige engine og ufattelig dårlig creature pathing. Har aldrig oplevet noget lign. Og dette blev også en problem i pvp.

Rift:
Igen samme elendige UI som WAR.

Forfærdeligt pvp, nogle elendige classes, og det på trods af at man kunne multiclasse hvilket er noget jeg till dato ikke fatter flere mmo´s ikke benytter sig af.

Neverwinter online
UI Combat elendigt, mange elsker dette point and shoot, men i længden holder det bare ikke. .Det fjerner alt form for overskuelighed og lader chaos tage over..

Både i PVP og PVE skal det være muligt at bruge taktik, kontrol. Samt skal ens evner have en indflydelse, hvis gear modules eller hvad ellers det er, er alt der betyder noget failer spillet.

Guild wars 2
Ingen late game overhovedet, jeg har hørt mange MMO geeks især streamers prøve det, elske det men falde fra fordi der simpelthen ikke er en skid at give sig til man føler man opnår noget ved.

Star wars online
Et håbløst spil. Små instances i alle area´s gør man ikke kan løbe ind i folk, og giver en et indtryk af at man spiller singleplayer, eller måske bare et alm multiplayer/co-op spil.
Det er nemt gennemskueligt at dette spil er et singleplayer spil der er blevet strukket ud til man kunne sælge det som et MMO.

Håbløse attack animationer, dårlig klik til aktion tid. Når man laver et angreb føles det ikke som om der sker en skid.

80% af alle classes bruger lightsabers, om de faktisk bruger dem eller ej, selv casters bruger dem.. Det er håbløst idé fattigt i et univers fyldt med alverdens våben.

PVP benyttede sig af håbløse koncepter som homogenization, alle havde x antal CC´s og x antal escape moves..
Samt brugte random environmental effekts, som næsten kostede blizzard deres E-sports debut.

Igen kontrol og taktik skal være alpha omega i PVP og PVE.
Samtidigt er der håbløst lag, invisible walls osv osv osv.


En af de vigtigste ting WOW har som ingen andre har, er imersion. En evne til at få spilleren til at indleve sig i spillet.. Der er ikke lag, når du trykker på en knap sker der noget med det samme..

Creatures warper ikke pga af dårlig pathing, der er ikke desyncing osv osv..
Ihvertfald ikke i forhold til noget af det konkurrenterne leverer.

Blizzard udtalte engang at en simple ting som at fokusere ability animations efter funktionen var fuldført var nødvendig, fordi hvis man understreger at den her fighter class skal svinge sin økse på en voldsom måde for at understrege det kommer til at gøre ondt, går der tid med det.. Og det ødelægger spil oplevelsen.. Så er det bedre at understrege det når abilitien rammer eller efterfølgende med diverse effekts..

Der er en masse små ting jeg har nævnt her, som andre MMO´s bare på kryds og tværs har fejlet i at gennemføre.. Dette er bare fejl som Blizzard har lavet igennem tiden, som enhver ny gamedesigner der vil lave en wow killer kan kigge på og lære af.. Fordi Blizzard måtte trække i land med stort set dem alle, på et eller andet tidspunkt.

Det er ihvertfald min mening.


Jeg erindrer ikke nogle af de spil du nævner, på noget tidspunkt hævde at de var "WoW Destroyers". Derudover har jeg nogle anker omkring din post. Hvordan kan Rift PvP være crap, når nu de bruger nøjagtig samme skabelon som WoW? Med mindre du selvfølgelig mener at WoW PvP er lort (hvilket jeg ville være enig i). Derudover havde Rift et, for mig, meget mere ambitiøst og svært PvE Endgame i forhold til WoW.

Har du personligt spillet de spil som du bringer frem?


Sorry jeg mener var omtalt som wow killers.. Det er den generalle consensus.. Der er intet firma der vil gå ud og sige de vil udslette et andet spil eller firma.
Gravatar

#11 Ivpiv 5. jan. 2014 01:06

HerrMansen (8) skrev:
50% - Halvdelen. Der er 4 "Classes" der bruger lyssværd og 4 der bruger skydevåben.


Så længe vi er enige om at det er for mange.

Laser våben og lyssværd.. Også er der en enkelt der bruger en dagger..

thats it.

Gravatar

#12 Ivpiv 5. jan. 2014 01:12

Chucara (7) skrev:
#5: Helt enig, bortset fra at WoW i mine øjne heller ikke er et godt spil. Det er vanedannende, ja - men langt fra godt.

Det skal siges at jeg stadig spiller WoW, mest af mangel på bedre at give mig til. Og at spillet trods alt er ved at være gammelt.

Til gengæld synes jeg det mangler immersion. Grundet den måde, det er lavet, blæser man igennem 90 levels, hvor man ikke spiller et område igennem, og dermed aldrig får hele historien. Endelig er quests meget lidt varierede - det er 90% slå X monstre ihjel.

Men min største anke er, at man for det meste spiller det alene. Her sidder man i et spil med millioner andre mennesker, og det er forbløffende dårligt udnyttet. Der er ikke nok, der driver folk til at spille sammen. Raids og dungeons, jo - men endgame er jo kun det ene raid når man kommer langt nok, og skal man spille på normal, kræves der jo nærmest et guild. Er man ikke i guild, har man det ikke let i endgame.


Wow er bestemt ikke et godt spil mere..

Der er en grund til at folk altid snakker om at TBC var den bedste tid i WOW. Der var stadigvæk en grund til at gå ud i verden , der var world pvp. De have fikset de fleste trælse elementer fra vanilla osv osv..

Men Wow er ikke bare fysisk et kedeligt spil, det har også været håbløst ladt i stikken af Blizzard.. De har ikke ofret noget tid på spillet siden da..

De har lavet nogle nye area´s i deres editor osv osv.. Men de har ikke ændret noget grafisk. Det er de samme dårlige models, de samme elendige casting animationer, det samme wallpaper grafik..

De snakker om at de vil opdatere nogle af modelsne her i næste EXP men det er jo bare ikke nok.

Se på et andet mmo som jeg gamer. World of tanks. Jeg har vel gamet det i et år.

De har lavet en komplet physics opdatering af hele spillet, og snart kommer der en gfx overhall.. Spillet er ikke en brøkdel så gammel som WOW..

De har bare ladet stå til også sagt, "her er mere af det samme, men husk at betale".

Og jeg tror virkeligt at langt de fleste der gamer WOW i dag gør det af samme årsag som dig. De mangler alternativer.

Personligt kan jeg godt lide den WOWiske MMO model, der er bare ikke ordentlige alternativer..

Jeg kigger på Wildstar PT. Men det virker bare endnu mere cartoony..

hvor ville jeg ønske de lavede et godt MMO ala WOW altså tank healer dmg dealer i noget mere dunkelt voksent miljø.. Hvor man måtte se noget blod, og nogle egentlige metal farver..

Måske baseret på noget Warhammer 40k.. Der er både casters/healers ranged tanks med shields og melee og ranged dmg dealers.

Det kunne være fedt, i sær hvis det lykkedes dem at fange atmosfæren i Warhammer 40k
Gravatar

#13 Phantom_X 5. jan. 2014 04:28

Jeg er personligt glad for at TESO bruger pay-to-play modellen, da jeg simpelthen synes det ofte er meget generende med alt de free to play restriktioner hvor man hele tiden skal mindes om at der eksisterer en shop. I disse spil ender jeg ofte op med at betale for deres abonnements løsning alligevel da der mangler så meget af f.eks. inventory eller classes fra spillet. Desuden sløver de nogle gange leveling ned for at få folk til at købe boosters.
Ja der er nogle ganske få spil som formår at holde det forholdsvis spilbart, men det er ikke mange og det er forståeligt siden de jo skal tjene penge et sted.

Med hensyn til prisen kan jeg virkelig ikke se at 100 kr. skulle være et problem. I dag koster en biograf billet 100 kr, og et spil som har 15-20 timers gameplay (ofte rost for sin lange spilletid) 400+ kr. Der skal virkelig ikke mange timer til i et MMO før det bliver en god deal IMHO.
Ja der er nogle spil som kan give en meget høj værdi (fallout, skyrim, diverse multiplayer shooters, indie osv.) men ikke noget jeg vil kalde en norm.
Gravatar

#14 HerrMansen 5. jan. 2014 09:45

Ivpiv (11) skrev:
Så længe vi er enige om at det er for mange.


Det kan siges om alle MMO'er efter min mening. Du har altid et par classes som er en eller anden lille kult af personer - men på trods af det ser du dem alle steder.

Om det så er "Force Users", Munke, Paladiner eller Druider er lige fedt.

Jeg orker dog personligt slet ikke Elder Scrolls: Online. Betaen er ærligt talt ikke meget at skrive hjem om. Og de har retconnet en røvfuld af den lore som har været en del af universet i over to årtier - med utroligt dårlige argumenter for det.
This is my opinion. There are many like it, but this one is mine...
http://www.knowyournewz.dk
Gravatar

#15 Nagash 5. jan. 2014 15:14

LaMaH (3) skrev:
Tjah, hvis spillet er godt, så kan de 100kr om måneden da sagtens gå.

Bare kig på EVE-Online, koster penge hver måned, men der kommer stadig flere og flere spillere til :)


EVE giver faktisk mulighed for, at spille gratis. Det kræver bare at du bruger tid nok på det, da du skal tjene nok ISK. Når man køber en måneds abonnement, dukker den nemlig op inde i spillet, og tages ikke i brug, før du aktiverer den. Du kan så vælge at sælge den for ISK i stedet.
Jeg har selv spillet EVE i sammenlagt 18 måneder, og har vel kun betalt for 5-6 måneder.

Og ja, det bliver ved med at stige i popularitet. Men mon ikke også det er fordi, de netop slet ikke prøver at være som WoW? Og for nytilkommere, er der faktisk udfordringer, for hold kæft hvor er det svært at lære.
Gravatar

#16 El_Coyote 5. jan. 2014 17:12

Eve er det eneste der har formået at fastholde mig. Bevares, jeg har da stadig Guildwars 2 installeret, men som andre er jeg kørt fast i manglene content.
Vi må se hvilke udviddelser de smider på banen.
fnord!
Gravatar

#17 El_Coyote 5. jan. 2014 17:26

Det skal dog siges at GW helt sikkert er pengene værd.
fnord!
Gravatar

#18 Piquet 5. jan. 2014 18:25

Håber ikke det går så skidt for ESO, men det tegner ikke så godt. Har et par venner, der har deltaget i beta weekends, som ikke er specielt imponerede. Selv har jeg ikke prøvet det endnu, men håber bare de rammer rigtigt med AvA.

Er ellers kørt helt fast i genren. Jeg har de seneste 5 år stort set kun spillet WAR og Rift, men nu er WAR lukket ned og Rift lider under, at have et alt for lille udviklerhold efter det gik F2P. Har forsøgt at finde en afløser for dem, men intet af det jeg har spillet, har kunne fastholde mig ret længe ad gangen, så nu spiller jeg bare lidt Path of Exile.

Det eneste af de kommende MMO'er, som virkelig har fanget min interesse, er EQN:L og til dels EQN. Håber bare ikke man bliver nickeled and dimed i dem, men det må tiden jo vise.
Gravatar

#19 smiley 5. jan. 2014 18:39



MMO'er skal fundamentalt ændres hvis der skal komme en "wow killer".

Jeg regner med at prøve ESO, men al tidligere erfaring med post-WoW udgivelser leder mig til at forvente endnu en fiasko.

På den anden side, hvis det kan give mig +60 timers reel underholdning, så er det også okay. Jeg har bare ikke tænkt mig at spille det på længere sigt.

Star Trek Online er til gengæld fint underholdende som en F2P MMO.
At skrive en bil analogi er at indrømme man har tabt.
Både fordi det ikke giver mening og fordi man ikke har nogen fantasi.
Gravatar

#20 Tellus 6. jan. 2014 09:44

Jeg skal helt sikkert prøve ESO, og hovedargumentet for mig er at det "kan" komme til at ligne Dark Age of Camelot, som for mig er det beste MMO til dato. PvE var "okay" og PvP var helt eminent.
http://tamrielfoundry.com/2013/02/eso-daoc-legacy/

Nu er jeg også gammel DAoC spiller så jeg har måske lidt et farvet syn på hvordan ESO vil være.

Men indtil den 4 april, spiller jeg DAoC på en af de 2 freshard server der findes, Uthgard og Origins.net (sidste nævnte er endnu ikke åbnet) hvis der er andre ex daoc spiller herinde, kan jeg varmt anbefale at prøve Origins, det vil være Patch 1.62 (Old frontiers, og SI)
Gravatar

#21 Xaroc 6. jan. 2014 09:45

Diablo og WoW expansion bliver ihvertfald 2 af dem.
Gravatar

#22 NutZ 6. jan. 2014 10:16

Jeg forstår ikke hvordan man kan sige at Elder scrolls er bedst som singleplayer når du ikke har haft muligheden for at prøve ESO, giv dem da en chance og så kan det endda være at du bliver gladeligt overrasket.
Hvis man har kunnet betale 100 kroner om måneden til WoW bl.a. burde det jo også kunne lade sig gøre her, men er enig i at 30-50 kroner om måneden ville åbne op for væsentligt flere mulige spillere.
Der er bare så ufatteligt langt imellem F2P spil som kan spilles uden at man konstant bliver mødt med ting der kan/skal købes for at man får det samme ud af det.

Jeg vil væsentligt hellere betale hver måned og vide at når man ser en gut med awesome gear, har han temmeligt sikkert arbejdet for det, istedet for at have betalt sig til at have et hoved med ild i eller noget andet tåbeligt.
Gravatar

#23 ragemar 6. jan. 2014 10:29

Jeg vil så lige tilføje at wow ville slet ikke være så stor som det er i dag hvis det ikke havde været ~100,- pr. md.

Da det kom ud var der mange problemer både med dc og lag.
Og det er helt galt at sige at Blizzard bare har ladet spillet ligge. De har nemlig fattet hvad det er folk vil have.

Stort set alle de mmo'er der har failed har været pga. manglende content. pvp er hvad det er men pve content er det der får folk til at spille.
Folk der spiller kun for pvp er generelt ligeglade om det er wow eller LoL de er bare der hvor der er mange spillere og de mange spillere er der kun hvis der er noget at lave.

Om Blizzard så har formået at lytte så meget til folk at de har skræmt mange af de originale mmo'er væk det må man selv vurdere.

Men ifht. ESO så er jeg med på vognen. Det jeg ser som de største udfordringer er om deres combat system er sjov nok i længere tid, det var nemlig det temlig simple system i GW2 der fik mig til at stoppe. Og så om de formår at have nok pve content da de pt. køre meget på deres AvAvA.
Gravatar

#24 Freudinio 6. jan. 2014 11:15

Tellus (20) skrev:
Jeg skal helt sikkert prøve ESO, og hovedargumentet for mig er at det "kan" komme til at ligne Dark Age of Camelot, som for mig er det beste MMO til dato. PvE var "okay" og PvP var helt eminent.
http://tamrielfoundry.com/2013/02/eso-daoc-legacy/

Nu er jeg også gammel DAoC spiller så jeg har måske lidt et farvet syn på hvordan ESO vil være.

Men indtil den 4 april, spiller jeg DAoC på en af de 2 freshard server der findes, Uthgard og Origins.net (sidste nævnte er endnu ikke åbnet) hvis der er andre ex daoc spiller herinde, kan jeg varmt anbefale at prøve Origins, det vil være Patch 1.62 (Old frontiers, og SI)


Er du hoppet med på Camelot Unchained?
Gravatar

#25 RMJ 6. jan. 2014 12:29

Kunne blive det?, tror ærlig talt chancen er større for det end success.

Det er bare træls at se gode single player spil blive lavet om og smadret som MMO.

Ville ønske World of Warcraft snart ville dø, sådan vi kan få en ordenlig Warcraft 4, hvis de overhovedet magter at lave det.

Vil da også hellere have en efterfølger til Skyrim, istedet for deres mmo bras..

MMO er bare sjove mere, det er ikke sjovt at rende rundt i en statisk verden, farme de samme mobs og bosser igen og igen, og konstant blive mindet og at du lever i en verden som er fastfrosset i tiden, og lige meget hvad du gør, så har det ingen effekt på verdenen.

For ikke at snakke om MMO ikke har ret meget med MMO at gøre.

MMO virker mere og mere som en undskyldning for online only som en slags drm, som dog kan crackes uden problemer.

Så snakker vi slet ikke om hvor lidt man for ud af den reele tid man bruger i et mmo. det er oftes bare en stor grind fest.

Jeg springer over all MMO ihvertfald.

Gravatar

#26 TormDK 6. jan. 2014 14:30

Ivpiv (11) skrev:
Så længe vi er enige om at det er for mange.

Laser våben og lyssværd.. Også er der en enkelt der bruger en dagger..

thats it.


Teknisk set bruger Imperial Agent ikke dagger som primært våben, men det er vist en petitesse ;)

Jeg syntes SWTOR var et ganske udmærket MMOG, og langt bedre story wise end WoW nogensinde har været. Man mærker tydeligt at det er BioWare der haft gang i det, plus man kan give nogle ret spøjse responses tilbage som en del af dialogen, hvilket for mig er et plus.

At der så er en del force users, og derfor en del lyssværd ser jeg ikke et problem med, ikke i forhold til tidsperioden i hvert fald. Det er jo ikke "A New Hope" perioden som SWG var.

Ud over EverQuest, er WoW det MMOG jeg har brugt mest tid med de sidste par år, men jeg syntes KLART at WoW har fjernet mere fra genren end det har tilføjet.

Ja - det har været en massiv succes, og MMOG'er er nu noget der bliver spillet af gud og hver mand. Men alting er blevet så nemt og ligegyldigt at man hurtigt vil videre til det næste MMOG "fix".

Jeg er 80% social ifølge den der killer/achiver/social test, og det eneste MMOG i nyere tid der sådan rigtigt har haft gang i mig har været SWG Pre-NGE. Derfor ser jeg også frem til "The Repopulation", da de ser ud til at ville stjæle med arme og ben fra netop SWG.

MMOG Communitiet Post-WoW har generelt været ikke eksisterende. Man får random gruppe invites når man lige skal nakke samme mob, men ellers laller folk rundt og troller OOC.

Det er selvfølgelig klart at eftersom markedet er blevet så meget større, er der selvfølgelig også kommet flere leetdewdz til.
Gravatar

#27 Tellus 7. jan. 2014 09:40

Freudinio (24) skrev:
Tellus (20) skrev:
Jeg skal helt sikkert prøve ESO, og hovedargumentet for mig er at det "kan" komme til at ligne Dark Age of Camelot, som for mig er det beste MMO til dato. PvE var "okay" og PvP var helt eminent.
http://tamrielfoundry.com/2013/02/eso-daoc-legacy/

Nu er jeg også gammel DAoC spiller så jeg har måske lidt et farvet syn på hvordan ESO vil være.

Men indtil den 4 april, spiller jeg DAoC på en af de 2 freshard server der findes, Uthgard og Origins.net (sidste nævnte er endnu ikke åbnet) hvis der er andre ex daoc spiller herinde, kan jeg varmt anbefale at prøve Origins, det vil være Patch 1.62 (Old frontiers, og SI)


Er du hoppet med på Camelot Unchained?


Yes det er jeg, der går dog en rum tid før man kan se om det bliver godt eller ej. Er ikke umiddelbart fan af at der ikke er PvE content, men jeg afventer spændt og ser hvad Mark kommer med :)

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login