© Riot Games

League of Legends slår StarCraft II som e-sport i Sydkorea

Over de seneste par år har League of Legends – eller bare LoL – vokset fra at være en lille DotA-klon til at være et utroligt populært spil, både når det kommer til normale gamere og til dem, der er vilde med e-sport.

League of Legends-udviklerne hos Riot Games kan nu fejre en ny milepæl, idet spillet har vokset sig så populært, at det nu slår StarCraft II i Zergrushens hjemland – Sydkorea.

Spillet begynder at blive så populært, at det hiver sponsorer ind fra højre og venstre, samtidig med at det har fået sat en ny tv-aftale op med Ongamenet, der vil vise e-sport-turneringer to gange om ugen fremover.

Prissummerne af disse, hvor der er 16 hold fra Sydkorea, USA og Europa løber desuden op i omtrent $1,8 mio.

Gravatar

#1 oreen 15. mar. 2012 10:12

Det indebærer måske at man kommer til at se nogle flere asiatiske hold i de forskellige LoL-turneringer - forhåbentlig vil det være med at til øje niveauet endnu mere. Jeg er dog overrasket over at det har overgået Starcraft 2, men som ivrig LoL-gamer kan jeg selv kun være glad over denne nyhed.
Gravatar

#2 Patteh 15. mar. 2012 10:13

fedt. træt af at se CLG TSM SK, og de andre hele tiden...
Gravatar

#3 Blaze 15. mar. 2012 10:14

Det fatter man jo ikke..

HoN er så meget bedre end det LoL lort..

Men er tydeligvis smag og behag..

Spændende at se hvad DOTA2 kommer til at gøre hved den genre
Gravatar

#4 Patteh 15. mar. 2012 10:17

Jeg syntes HoN er forvirende, men LoL er nemt at hoppe ind og spille, og forstå hvad man skal. mens HoN har forvirende Shop og 5v5 map.

Gravatar

#5 oreen 15. mar. 2012 10:19

#3 stop nu med det HoN vs. LoL vs. Dota

Desuden, du bringer intet interessant til bordet i forhold til nyheden.

Hvis noget, burde du bare være glad for at der bliver smidt flere penge i e-sport generelt. Og endda i en genre som du selv gør dig i (HoN åbenbart).
Gravatar

#6 NerdDeveloper 15. mar. 2012 10:34

Patteh (2) skrev:
fedt. træt af at se CLG TSM SK, og de andre hele tiden...


Interessant nok var det jo Moscow 5 der vandt, med Team Dignitas som nr 2 og CLG som nr 3. (Scarra vist eneste Asiat)

Så der er bestemt andet end de typiske hold når det gælder LoL, for øvrigt suverent spil af Moscow 5, der ikke tabte en eneste match igennem hele tuneringen. Og ja, naturligvis Russere..... og var da lidt fedt da en smed et skilt op under live stream med:

Russia OP
Nerf Putin
Gravatar

#7 Patteh 15. mar. 2012 10:42

NerdDeveloper (6) skrev:
Interessant nok var det jo Moscow 5 der vandt, med Team Dignitas som nr 2 og CLG som nr 3. (Scarra vist eneste Asiat)


True :) Godt at se nogle nye hold :)




oreen (5) skrev:
stop nu med det HoN vs. LoL vs. Dota


Jeg kan lide alle 3 spil, siger bare min personlige mening om dem..


Gravatar

#8 Xarok 15. mar. 2012 10:43

Spil som LoL er bare mindre imponerende når man samligner det med et spil som Starcraft 2.
LoL minder lidt om WoW og det er et spil der slet ikke burde være i E-sport.
Gravatar

#9 Kleen-X 15. mar. 2012 10:58

Den her nyhed er lidt forvirrende for de skriver på Team Liquid at det er Starcraft og ikke Starcraft 2 som LoL har overgået. Det kommer fra en koreansk kilde, hvor det beskriver hvordan det har overgået antal spiltimer.

Jeg er ikke overrasket over at det er mere populært end Starcraft 2 da Starcraft stadig er langt mere populært I sydkorea og overgangen til Starcraft 2 sker ret langsomt. Det kommer den nok også til indtil alle udvidelser er udkommet og spillets balance ikke bliver nulstillet igen pludseligt.
Gravatar

#10 k0ch 15. mar. 2012 11:47

Man kan sige meget om LoL, men Riot forstår at få spillere til spillet, det er der mange firmaer der kunne lære lidt af. :)

Håber dog de hold som engang kommer frem, er bedre ind EHOME, for der var da ikke meget modstand fra dem til IEM Kiev..
Gravatar

#11 Mezzo 15. mar. 2012 12:23

jesus christ hvad sker der med folk ? hvordan kan man se på sådan et useriøst spil.. omg det er slemt må være fordi folk ikke har hjerne til at være med til Starcraft... Fuck det er lamt

ja gi mig den flamebite like i care det her dræber E-Sport...
When there is no more room in hell the dead will walk the earth [Dawn of the dead]
Gravatar

#12 M.R. 15. mar. 2012 12:25

#11 så e-sport er efter din mening kun 1v1 starcraft? så et spil hvor det handler om team setup, tactics, counter-plays og skills ville komme til at dræbe e-sport? Tror jeg nok ikke du skal regne med ;)
Yaaaaaaa!
Gravatar

#13 Ramong 15. mar. 2012 12:38

Mezzo (11) skrev:
jesus christ hvad sker der med folk ? hvordan kan man se på sådan et useriøst spil.. omg det er slemt må være fordi folk ikke har hjerne til at være med til Starcraft... Fuck det er lamt

ja gi mig den flamebite like i care det her dræber E-Sport...


Hvis LoL gør noget, så er det at det fremmer E-Sport.
LoL er et utroligt nemt spil at komme ind i som ny, både SC2 og Dota er meget sværrer og mindre tilgivende for nye spillere.

Jeg er selv stor SC2 fan, men har da intet imod at et andet spil osse klare sig godt, verden er sikkert stor nok til flere e-sport spil :p
Gravatar

#14 .dot 15. mar. 2012 12:40

#11 - Et spil er populært og tiltrækker mange fans og gør esport større, men det dræber esport? WTF

Men nyheden har jo så nada (no pun intended) med esport at gøre, der er bare brugt flere timer på at spille LoL på pc caféerne end BW. LoL er stadig overgået af Aion.
Gravatar

#15 Ishayu 15. mar. 2012 12:49

Det er hvad der sker når man behandler sin Pro community rædselsfuldt, Blizzard.

Jeg spiller på høj rating i WoW (2400+ pt og tidligere 2800) og har været Master i SC2, og jeg ved at mange prøver at lave store, fede events, men Blizzard ødelægger det med gebyrer og vrangvillighed.
Gravatar

#16 smiley 15. mar. 2012 13:04

LoL er en perfekt e-sport. Det er gratis, det er gennemført, det er temmelig balanceret og det er underholdende at se på.

Alle kan være med, der er tonsvis af guides, videoer og streams på nettet og det er tilpas komplekst til at gøre store kampe rigtig spændende.

DOTA klon vs DOTA klon debatten er for åndssvag, vi har alle vores præferencer og ifølge dem vælger vi bare det spil vi bedst kan lide. Der er ikke noget bedre-end, men Leage of Legends har formået at sætte en god scene op for spillere fra hele verden og gjort det interessant at følge med i.
At skrive en bil analogi er at indrømme man har tabt.
Både fordi det ikke giver mening og fordi man ikke har nogen fantasi.
Gravatar

#17 k0ch 15. mar. 2012 13:23

Patteh (2) skrev:
fedt. træt af at se CLG TSM SK, og de andre hele tiden...


Det eneste hold du kan være træt af fortiden, det er vel M5? :)
Gravatar

#18 jgn.epp 15. mar. 2012 13:26

Har spillet både HoN, DOTA(også 2eren) og LoL. Ved ikke om det er fordi jeg har spillet så meget hon og dota, men synes dele af gameplayet i LoL er overfladiskt. Fx det at towers er svagere og giver mindre, hvilket gør dem mindre vigtige samt at man ikke har mulighed for at denie hverken creeps eller towers (creepstacke og pulle kan man heller ikke T_T).

Det er ikke ment som en HONvsDOTAvsLoL post :)
Gravatar

#19 Futski 15. mar. 2012 13:32

[quote=Ramong (13)

Hvis LoL gør noget, så er det at det fremmer E-Sport.
LoL er et utroligt nemt spil at komme ind i som ny, både SC2 og Dota er meget sværrer og mindre tilgivende for nye spillere.
[/quote]

Heeeeell no. Alle de gange jeg har synes jeg skulle begynde på det, har jeg opgivet senere samme dag. Hvorfor? Fordi alle dem jeg spillede med, var douchebags, der svinede mig groft til. Så jeg sagde arrivederci Faggots, og lod dem spille resten af kampen 1 mand i undertal.

I say screw LoL, HoN og dets ligesindede.
Gravatar

#20 Blaze 15. mar. 2012 13:46

#19 Du har så meget ret.. Folk er de sygeste douchebags i de spil.. Folk kan ikke tolerere n00bs,og det er ligegyldigt om du tager fat i LoL, HoN, DotA eller DOTA2

Det hænger jo meget godt i tråd med at det er spil der i høj grad fokuserer på teamplay, hvis en på holdet feed'er modstanderne (f.eks ved at være en n00b) går det ud over de andre fire på holdet, og deres score.. Og det er der mange der har svært ved at tolerere.. :-(

#5 Det kan godt være at du ikke syntes det er interessant, fordi du tydeligvis favoriserer LoL, min egen personlige holdning er at HoN på mange måder burde favoriseres som det foretrukne spil i denne genre (i hvert fald i forhold til LoL, #18 kommer med en række gode pointer hvorfor, specielt deny delen er et vigtigt aspekt som er negligeret)

Men jo, er skam glad for at der bliver smidt flere penge efter genren, mener bare det er den forkerte titel der bliver investeret i..
Gravatar

#21 oreen 15. mar. 2012 13:52

jgn.epp (18) skrev:
Det er ikke ment som en HONvsDOTAvsLoL post :)


... men det blev det jo så alligevel :)

Hvorfor kan folk ikke bare respektere at andre kan lide et spil? Det er ikke de samme spil, men flere folk der kan lide HoN føler sig åbenbart så truet at de føler en trang til at svine League of Legends ved samtlige lejligheder.
Du vælger at kalde LoL overfladisk fordi det ikke har 3 af de samme features som i HoN og Dota? Det er IKKE det samme spil. Derimod er der rune pages, summoner spells og sikkert en del andre ting som adskiller det fra HoN og Dota.

Indrømmet, har jeg aldrig selv spillet HoN, men jeg er aktiv i Dota 2 beta og spillede også Dota (War3). Jeg kan li' LoL over Dota fordi muligheden for comebacks er større; dette går selvfølgelig begge veje (og som nogle nævnte tidligere i tråden er Dota mindre tilgivende overfor fejltagelser).
I starten skulle jeg lige vænne mig til at denying ikke længere var noget jeg skulle fokusere på. I stedet er fokus på din direkte modstander og 'harasse' ham tilstrækkeligt så han ikke kan få creep kills. Different method, same goal.
Gravatar

#22 nioxic 15. mar. 2012 14:01

Det er lidt skuffende

det er betydeligt sjovere at se på starcraft.

LoL er bare en masse som løber frem og tilbage og prøver på at ramme hinanden..

Dog som spil, for mit eget vedkommende, er LoL en anelse sjovere end selve starcraft spillet.

men som ren underholdning er Sc2 klart sjovere

:<
Gravatar

#23 oreen 15. mar. 2012 14:05

#19 Jeg accepterer at du kan li' at spille HoN. Fred være med det.

Hvis din egen personlige holdning er, at "HoN er meget bedre end det lort" (basis for dette?) og at du "ikke kan fatte" hvorfor firmaer har valgt at kaste penge i en e-sport som flere millioner mennesker godt kan lide (og de kan lide det så meget at de smider penge efter det selvom det slet ikke er nødvendigt). Jamen så tror jeg ikke vi får meget mere ud af diskutere dette med hinanden :)
Gravatar

#24 jgn.epp 15. mar. 2012 14:49

#21 Nah jeg kaldte nu ikke LoL for overfladisk, blot den del som jeg beskrev i min post! Men det står jeg også ved - det at man både har muligheden for deny og harasse, synes jeg blot gør spillet mere nuanceret, da man har flere valgmuligheder. Vil gerne understrege at jeg bestemt ikke mener at LoL er overfladisk, blot creeping delen af spillet ;)

edit: og towers!
Gravatar

#25 Facey 15. mar. 2012 15:14

Jeg er ikke kæmpe fan af LoL (eller dota kloner i det hele taget) da jeg er pisse ringe til den type gameplay, og derfor tager jeg muligvis fejl i følgende antagelse.. jeg har dog spillet både LoL, HoN og DoTA kort varigt, så jeg forstår da hvad det går ud på :P

Min antagelse ligger i at LoL i mine øjne er det mest ubalancerede pga summoner levels og runes, og jeg mener derfor de andre nok ville gøre sig bedre til e-sport, da alle har nødagtigt de samme muligheder i de andre dota-spil.

Summoner level er selvfølgelig en bagatel da man jo tvivlsomt er med i e-sport uden at være maks level.
Men betyder runes overhovedet så meget som jeg har indtryk af for spillets balance, eller tager jeg helt fejl der?
For hvis de gør, forstår jeg ikke at det lige netop er LoL der er blevet så populært som det er inden for e-sport...

jeg har af samme grund altid set LoL som værende mere casual end f.eks. HoN, men der tager jeg åbenbart tydeligtvist fejl :P
Gravatar

#26 FunMachine 15. mar. 2012 15:58

Tillykke til LoL for at være det dominerende spil inden for E-Sports genren.

Off-topic rant:

Der er flere af de ovenstående indlæg der har gemt deres meninger bag et "det her er ikke en hon vs lol diskussion, MEN ALLIGEVEL".

Jeg vil undsige mig at gøre brug af slet skjulte stikpiller og højlydt proklamere tre grunde til hvorfor jeg mener at Heroes of MF'in Newerth er bedre end LoL.

1: Spillets dybde.: Hon serverer stort set intet på et sølvfad. Hvis du vil være god, så kræver det øvelse, øvelse og mere øvelse. Det er en af hovedårsagerne til at spillet er så sjovt og er værd at vende tilbage til!
Man kunne med fordel drage sammenligning med diverse boldspil: En lolspiller ser en fodbold og forstår ikke hvorfor bolden ikke kommer med en brugsanvisning, for han kunne jo UMULIGT selv finde ud af hvordan man jonglerer med den. En honspiller vil derimod tage bolden op og spille med den i timevis, og gennem sine fejltrin, og reflektion derover, lære hvordan man junglerer med læderkuglen.

2: Spillets dybde! (denying): Game mechanics i Hon får tit prædikater som "counter-intuitive" og deraf dedukterer den gennemsnitlige lol-gamer at det er fortidslevn og dermed ikke burde være en del af spillet. WRONG! Endnu en gang må jeg hive et eksempel frem fra sportens verden (Ja, IRL sport er en fin rettesnor for hvordan et underholdende spil bør være. Der er en grund til at spil stadigvæk spilles efter mere end 100 års eksistens).: I NBA basketball har hver spiller fem fejl at give af. Når disse er opbrugt, så smides spilleren ud af kampen. I størstedelen af kampen er det vigtigt for spillerne at undgå at begå fejl, så de ikke bliver smidt ud af kampen, mens de i de sidste få minutter af kampen aktivt vil begå brud på reglerne, for dermed at forårsage spilstop og bevare tid på uret til at fremtvinge en comeback sejr. Det var i tidernes morgen ikke meningen at fejl-systemet skulle bruges på denne måde, men spillet har nu engang udviklet sig i den retning og spillere har måttet indstille sig efter det. Brugerskabt INNOVATION! (god ting!)

Det samme er tilfældet i Heroes of MF'in Newerth hvor man kan drage fordel af at "denie" sine egne creeps, for dermed at akkumulere en XP-fordel over for sin modstander. Dette kan/skal gøres samtidigt med at du sørger for at lasthitte modstanderens creeps og/eller forsøger at skade modstanderen. Desuden vil man ikke altid drage fordel af at "denie" sine egne creeps, fx hvis man som solo-mid vil pushe ens eget creep wave op til modstanderens tårn for dermed at få en fordel i forbindelse med rune-control.

I LOL er denne fase noget mere "brugervenlig":
1: dræb creeps.
2: Tag en lur i det der græs der.
3: Memorer dit kontonummer, så du hurtigst muligt kan få købt dig til en fordel over dine modspillere.

3: Find selv på mere, der er rigeligt at tage af.

/rant

Tak fordi jeg måtte bidrage til den livlige diskussion! :)

Gravatar

#27 Tisser 15. mar. 2012 16:20

Det forstår jeg så intet af. Dota/HoN/LoL er super kedeligt at se på.
SC2 har kun et par minutters "setup tid" hvor de andre har 15min farming før der sker noget... Desuden så er mange kamp vundet efter 20min men de skal lige spille de sidste 40min. super kedeligt!
I Starcraft kan det gå begge veje hele tiden.
Så er der også lige den detajle at 5v5 er meget svært at spectate.

Jeg så en del HoNCast for noget tid tilbage men det kan overhovedet ikke sammenlignes med starcraft (gomtv) det er så meget sjovere at se på.
Gravatar

#28 smiley 15. mar. 2012 16:54

#26
Interessant, men man kan dog ikke købe sig en fordel.
Man kan købe sig til et større udvalg, men hver uge er der nye "gratis" helte at vælge imellem. Du får point for hvert spil og kan hurtigt købe dig nogle champions som du gerne vil spille hver gang.

Et bredere udvalg er selvfølgelig en form for fordel, men ikke i samme forstand som antaget(at du bare har en bedre champion end dem der ikke hiver kortet frem).
Rotationen imellem gratis champions gør også at der kommer trends og går igen, fordi folk finder på nye counterpicks.

#27

Hvis du ser fodbold kigger du jo heller ikke kun på bolden. Du ser hvordan spillerne bevæger sig, gør sig klar, blokerer andre og om de orienterer sig ordentligt. Det kan sagtens relateres til LoL som har en masse fine detaljer, men jeg er enig i at det kan være svært at få lov til at holde øje med dem, da man er fastsat af hvad kommentatorerne kigger på.

Noget andet er at spil rigtig ofte kan vende og især i ligaerne sker det ofte. Det er ikke alle kampe du kan vurdere om den er vundet lang tid før, selvom der er en enorm fordel på den ene side(som der sjældent er, men det sker).

At skrive en bil analogi er at indrømme man har tabt.
Både fordi det ikke giver mening og fordi man ikke har nogen fantasi.
Gravatar

#29 drjhones 15. mar. 2012 17:13

folk der siger "HoN er sværre, du ska deny creeps"
her kommer en forklaring, i LoL fokuserer du på at last hit uden at push lane, det er 113123123 gange sværre end at deny creeps, og fordi der er flere der spiller LoL er meget simpelt, HoN er unbalanced.. updates til at fixe dette sker sjældent, du kan som hver enkelt class få stun/cc/speed/blink (8sec cd), casters er useless endgame, dette er HoN der er ikk rigtigt noget godt over det, hvorimod LoL har mere unikke classes, hvis du vil ha CC ska du vælge champs med CC og ikke bare købe items, alle de on-use items og proc items i HoN gør det unbalanced. LoL køre det mere simple og bedre, det er CHAMPS der gør en forskel i det lange løb. fik beta som nogen af de første til begge spil, droppede LoL og spillede HoN istedet, men fandt da hurtigt ud af at LoL var bedre og mere balanced
Gravatar

#30 jgn.epp 15. mar. 2012 17:28

#29 Tror jeg forstår hvad du mener, men det lyder til at bunde i at du ikke kender så godt til HoN. Det at casters ikke er så vilde lategame, hænger sammen med at de ofte er meget bedre early og midgame :)
Gravatar

#31 Törleif Val Viking 15. mar. 2012 17:48

#30

hvorfor så vælge dem? Så handler alle games jo bare om at trække tiden
--
( ) Man skal ikke smadre trapper
ö Hvis man selv bor i et fyrtårn
Gravatar

#32 jgn.epp 15. mar. 2012 18:58

#31 Siger det ikke sig selv? Fordi det er muligt at vinde et game før du kommer lategame. Hvis det modsatte holds hero komposition er mere lategame orienteret, kan man jo gå efter at smadre dem før de får momentum. Lategame heroes er ofte carries, og de er ikke en skid værd, før de har fået levels og farm.
Gravatar

#33 Testa 15. mar. 2012 20:22

Diskussionen om deny vil aldrig stoppe.
Men alle argumenter koger altid ned til smag og behag, da der ikke er nogle generelle grunde til hvorfor det ene er bedre end det andet.
Jeg syntes personligt det er en belastende game mechanic der ødelægger det sjove i den tidlige fase. Det sagt så ville jeg ikke have noget imod at LoL prøvede at lave en gamemode hvor det var i, og derved stoppe debatten en gang for alle.

Har selv spillet både LoL og HoN en del og generelt tror jeg at problemet for HoN koger ned til det her.
Lige siden HoN udkom har jeg følt at udviklerne har tænkt ca. sådan her.
"Hvis vi nu laver en kopi af DotA og smider et andet navn på det, så kan vi tjene nogle nemme penge."

Jeg har aldrig rigtigt følt at de ville nogen steder med deres produkt ud over at tjene nemme penge.
Hvorimod LoL var meget gode til tidligt i processen at komme ud og sige hvilken retning de ville tage spillet i, og gøre det klart at spillet ville udvikle sig fra blot at være et kopi produkt.
Vil vove at påstå at det er derfor at LoL er så populært. De har ikke gen-opfundet den dybe tallerken, men i stedet vist at den kan laves på andre måder.
Gravatar

#34 Tisser 15. mar. 2012 21:20

drjhones (29) skrev:
i LoL fokuserer du på at last hit uden at push lane, det er 113123123 gange sværre end at deny creeps

Den må du altså længere ud på landet med :)

Hvordan ser du det som svært at vente med at slå på creeps før de er 1 slag fra at dø når de ikke skal være bange for et deny? Dit argument holder på ingen måde.
Gravatar

#35 kblood 15. mar. 2012 21:20

Min påstand er godt nok at DotA og HoN tog fejl med at give spillet sådan en brat indlærings kurve, og at dem som synes det er vejen frem bare har spillet for meget DotA. Eller valgte HoN pga grafikken og så har vænnet sig til det.

Så skal man også huske hvordan du samler disse 4-5 items, der kan samles af op til 8 items og de items kan så købes i to forskellige shops. Creep denying... så det giver mening at myrde sine egne creeps? Alene at det i sig selv ikke giver mening at man burde gå op at i det at dræbe et creep giver xp til modstanderen. I LoL fokusere man mere på at holde modstanderen fra at have mulighed for at få last hit på creeps, eller for at være for langt væk til at kunne få XP.

Blizzard er så også helt enige. Deres DotA klon tager jo LoLs indgangs vinkel til sig, og vælger at det skal være så simpelt at komme igang med som muligt. Ikke at man skal bruge timer på at udarbejde opbygninger, item samlinger og den slags inden man overhovedet begynder at spille. De gør det så endnu simplere end LoL og det bliver så spændende om det kommer til at fungere.

LoL som eSport? Ja, det er da fedt for esporten at det vinder frem. Har sikkert noget at gøre med at konceptet har tiltrukket flere aktive spillere end der nu er i WoW. Og som eSport så vil jeg da hellere se på helte der laver baghold for hinanden og tager buffs fra creeps, end jeg vil se på helte der bruger de første 5-10 min på at denye creeps fra hinanden.

Men er nu også mere tilhænger af SC2 som e-sport. Kortere kampe, og de store kampe er bare virkeligt gode at se. Selvom det nu også lyder til at være ret spændende at se pro kampene i LoL.
Gravatar

#36 Shockspore 15. mar. 2012 23:57

Ja det skulle da endeligt ikke være det spil der kræver mest af spilleren der giver bedste præmier til turneringer, tværtimod.
Gravatar

#37 Laksen 15. mar. 2012 23:57

Hvad er det helt præcist at denne nyhed dækker over?
Altså hvordan er det mere populært end Starcraft 2?
Større sponsor aftaler eller flere seerer eller hvordan?
Gravatar

#38 Sugardad2 16. mar. 2012 09:43

#20 ja selvfølgelig bliver folk ekstra sure over n00bs i sådanne nogle spil her. For én n00b kan ødelægge hele spillet og så har man lige pludselig spildt 40-60min. Det kræver ikke meget tid for en n00b at feede modstanderens carry og så er det bare GG, alt afhængig af hvad det er for en carry.
Gravatar

#39 kblood 16. mar. 2012 18:28

Sugardad2 (38) skrev:
#20 ja selvfølgelig bliver folk ekstra sure over n00bs i sådanne nogle spil her. For én n00b kan ødelægge hele spillet og så har man lige pludselig spildt 40-60min. Det kræver ikke meget tid for en n00b at feede modstanderens carry og så er det bare GG, alt afhængig af hvad det er for en carry.


Hvilket er endnu mere ødelæggende i et spil som slet ikke er noob venligt, og så bliver atmosfæren hurtigt dårlig, hvis alle spillere folk ikke selv kender mistænkes for at være noob lige så snart der sker noget som de mener kunne være undgået ved "ikke at være noob", og der er nogen der har en meget kort lunte hvad det angår, og starter med at flame før spillet overhovedet er igang.

I LoL er det lidt sjovt når den anden side kalder en noob, og jeg er f.eks. lige skiftet fra US til EU, og har en lvl 5 char og har ikke spillet i 4-5 måneder overhovedet. Så jeg kan kun sige til dem at ja, det har de ret i, men de tabte jo stadigt. Og det virker da lidt dumt at skrive om hvor dårlige de jo selv må være når de ikke engang kan klare sig mod den slags.

I LoL syntes jeg det er skønt at se hvor meget team play har at sige. En kamp kan vende totalt hvis bare at modet holdes oppe, og det hold der måske ser ud til at være ved at vinde, fanges off guard, og det måske bliver til at de på kort tid mister alle deres helte, og så kan kampen vende helt efter det. For det giver jo også ekstra bonus at slå dem ihjel som har flere kills i træk.

Men i DotA stilen der straffes det at være dårlig, så en dårlig start betyder at det bliver helt utroligt meget op ad begge resten af spillet, hvor i LoL gives der en chance ved at den spiller ikke mister helt så meget guld ved at dø, og de andre ikke får helt så meget for at slå den spiller ihjel.
Gravatar

#40 simpel 17. mar. 2012 19:21

Det ka meget vel være at LoL tiltrækker flere mennesker end StarCraft 2, men:

Der var også flere mennesker der så Twillight i biografen, end Inception.
Gravatar

#41 kblood 18. mar. 2012 20:27

simpel (40) skrev:
Det ka meget vel være at LoL tiltrækker flere mennesker end StarCraft 2, men:

Der var også flere mennesker der så Twillight i biografen, end Inception.


Er det lige pro trolling lige der? :) Tager lige og sammenligner det med to voldsomt omdiskuterede film der er mange der elsker og hader.

Jeg syntes Inception var fed. Men det kunne så også være gjort på mindre tid, en simplere historie og enten med mindre fokus på skyderi og livstruende situationer, eller hvor det rent faktisk gav mere mening at det var der så man følte at det egentlig betød noget.

Twilight... Jeg tænkte godt nok, nice ny vampyr film. Og varulve og krig imellem dem? Og så meget andet. Men det kunne de film da så godt nok bevise at selv med så mange elementer der kunne lave en god film, så kunne det stadigt være så tamt at se. Jeg kunne lide baseball delen i første film. Alt det andet... meh, man kunne jo bare se Dawsons Creek, og føle ens tid var brugt cirka lige så godt / dårligt.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login