Rygte: PSP2 har dobbelt så meget ram som Xbox 360

Der er nok ikke mere så meget tvivl om, at Sony er inde i de afsluttende faser i udviklingen af den meget rygtede PSP2, og nu er nye rygter om den kommende håndholdte på banen.

I denne omgang er det webloggen Kotaku, der kan melde ud, at kilder tæt på dem har kunnet afsløre nærmere detaljer omkring PSP2.

Ifølge Kotaku er planen, at PSP2 vil blive en UMD-fri-konsol i stil med Sonys forsøgsprodukt PSP Go, men at Sony endnu ikke helt har på plads, hvordan spillene skal lagres på maskinen.

Kraftfuld bliver den lille nye ligeledes, da Kotakus kilder kan afsløre, at maskinen vil indeholde 1 GB RAM, hvilket er dobbelt så meget som Microsoft har placeret i deres Xbox 360 og 16 gange så meget som PSP Go og PSP-3000.

Kotaku fik ligeledes bekræftet rygtet om, at den nye PSP får et touch-panel på bagsiden, som det blev afsløret af Eurogamer tilbage i august, såvel som to analog-sticks og en stor skærm på omkring 5-6 tommer, der beskrives som “HD”.

Sidst men ikke mindst skulle Sony have et par designs op til diskussion i øjeblikket, men ét endeligt design er endnu ikke valgt.

Når det så er sagt, så skal man ikke tage al information for gode vare, da Sony, ifølge VG247, har spredt falske informationer omkring PSP2’en blandt sine medarbejdere for at finde ud af, hvor informationerne lækkes fra.

I øjeblikket forventes det, at PSP2 vil få sin lancering i slutningen af 2011.

Sony har endnu ikke selv bekræftet PSP2’ens eksistens.

Gravatar

#1 Slettet Bruger [2179546512] 29. okt. 2010 09:27

Xbox360: 512 delt med GPU + 10 EDram
PS3: 256 ram + 256 til GPU

Xbox har mere ram end PS3

Flot selvmål til de fanboys der troede de var smarte med den her nyhed

Jeg har indsendt rettelse. da 2x xbox ram = 1044 ikke 1024.

Og erstattattet Ms med Sony, og Xbox med PS3
Gravatar

#2 Athinira 29. okt. 2010 09:37

Det viser jo reelt også bare hvor begrænsede konsoller egentlig er. De laver mængder RAM giver absolut minimal hukommelse til bl.a. textures i spil.

Hvis jeg nogensinde skal købe en konsol igen (seneste jeg har er min gamle sorte originale Xbox !!! <3 ) så skal der sgu mere damp maskineriet, ellers holder jeg mig til PC som har mere Steam i begge forstande ;)

512 MB RAM (delt med grafikkortet) er jo latterligt til moderne spil, også selv hvis man trækker den mængde fra et operativsystem samt diverse programmer vil bruge på en PC. Det eneste jeg kan give konsollerne ros for disse dage er deres regnekraft der generelt stadigvæk er imponerende til prisen.
Finder du mig, så indlever mig venligst i receptionen.
Gravatar

#3 TuxDK 29. okt. 2010 09:37

#1

Gå lige amok over 20 MB RAM.
Don't feed the trolls.
Gravatar

#4 Longio 29. okt. 2010 09:37

#1

Ja fantastisk at du lige skrev det. For jeg sad lige tænkte hvorfor har de ikke skrevet noget om ps3? for jeg husker i hvertfald at den har færre ram end xbox360.

Synes at newz burde tjekke nyheden lidt bedre før den sendes ud. Dette skal ikke ses som flame, men bare så vi i fremtiden undgå fanboys nyheder.
Gravatar

#5 Remmerboy 29. okt. 2010 09:48

#4
kilden skrev:
We've also learned that the PSP2 will be a much more powerful gaming device with twice the RAM of the Xbox 360.

nyheden referer bare til kilden, som er yderst ps fanboy side.
men man kan jo godt lige fortælle, at psp2 har 4 gange så meget ram som ps3
Gravatar

#6 Slettet Bruger [2179546512] 29. okt. 2010 09:48

TuxDK (3) skrev:
#1

Gå lige amok over 20 MB RAM.


Gå amok ovar at man sætter et produkt i dårligt lys... når det er "bedre" end ens eget...

Gravatar

#7 psyborg 29. okt. 2010 10:12

#6
Der lægger du så ord i munden på ham, men jaja, whatever :)
Gravatar

#8 Slettet Bruger [2179546512] 29. okt. 2010 10:25

Nej, Det er da tydeligt at det er dét formålet er. Når man ikke undersøger skidtet ordentligt.
Gravatar

#9 Theis 29. okt. 2010 10:26

Nu har PS3'en jo nogle halv hurtige ram ( 256MB XDR Main RAM @3.2GHz og 256MB GDDR3 VRAM @700MHz). Det tvivler jeg stærkt på at PSP2'en har.


Rigtige gamere spiller Mario.
Gravatar

#10 Medallish 29. okt. 2010 10:57

Bliver interessant at se, har altid kunne lide PSP selvom det er lidt en gimmick. Kan ikke helt se relevansen i sammenligningen, min PS2 har 32Mb ram men det var da ikke derfor jeg købte den.

Må se hvad den kan, det tyder på Sony prøver at presse så meget ud af den som muligt.
Gravatar

#11 Krydolph 29. okt. 2010 11:57

SlettetBruger - jeg synes det er sjovt du har SÅ travlt med at bashe PS fanboys når det tydeligvis bare andler om du er en forsmået xbox fanboy! Det er sku lidt latterligt at se på!

Og ja jeg er på PS vognen og vil selvf. til hver en tid sige at det er den bedste, men også med et glimt i øjet, for når man ser bort fra lidt venskabelig drilleri, så er fanboys noget fanden har skabt, om det er konsoller eller cpuer eller grafik kort eller noget andet, for du kan så godt som aldrig sige hvad der er det bedste for der er så mange forskellige faktorer der ikke er direkte sammenlignlige! Jeg kan da godt være træt af at min ps3 spil skal ligne lort i forhold til hvad de kunn gøre fordi de skal passe til laveste fællesnævner, og så ka du tilgengæld grine af mig fordi jeg har betalt det dobbelte, og så er der noget med controllere som man vist aldrig bliver enig om hvad der er bedst osv!
Gravatar

#12 Janr 29. okt. 2010 12:03

Jeg synes også det er hul i hovedet samligning, hvorfor ikke samligne med den gamle PSP?
Gravatar

#13 Slettet Bruger [2179546512] 29. okt. 2010 12:05

Jeg foretrækker selv PS3 frem for xbox tak ^^
Men jeg snakker ikke om hvad der er bedst. men jeg snakker om at man bevidst har valgt at skrive artiklen for at starte en krig.

Enten der eller er skribenterne total ignoranter.
Gravatar

#14 krainert 29. okt. 2010 12:08

1 GB RAM? Vildt! Det er lige så meget som i en netbook fra '09 til 1800 kr.! Og en hel fjerdedel af, hvad en nyere laptop til 4000 har! Og en sjettedel af hvad min to år gamle stationær på værelset kører med! Godt nok kan en moderne laptop alt det, en håndholdt spillemaskine kan, og netbooks er både mere fleksible og sikkert snart lige så grafikmæssigt kraftige, og stationære leverer langt overlegen grafik, mens de kan alt muligt andet også, men jeg skal lige love for, at det bliver et revolutionerende apparat!
Ligesom at visse skærmnørder kan savle over en tv-skærm på 40" med en opløsning tilsvarende den, du for et år siden kunne få med en pc-skærm på 24", er det som om, visse konsolfans nægter at indse, hvor ubetydelige forbedringerne imellem hver generation er, når helt almindelige stationære er så grotesk meget kraftigere og med et grafikkort til 800 kr. kan levere glimrende grafik, der ofte overgår den på konsoller. Ja, det er da rart, at I får en smule flere detaljer i jeres konsolspil, men hvis I vil have kraftigere maskiner og bedre grafik, kan I til hver en tid stykke lidt hardware sammen og smide et nyt grafikkort i og langt overgå alt, hvad konsolproducenterne kan smide på bordet i den næste halve til hele dekade alligevel. What's the point?
EDIT: Ikke for at flame, jeg forstår bare ikke, hvorfor man køber en konsol for kraftens skyld.
Gravatar

#15 Dr_Mo 29. okt. 2010 12:28

krainert (14) skrev:
1 GB RAM? Vildt!

Ja, i konsolverdenen er det vildt. Den original PSP havde 0,03GB RAM, ligesom PS2. Så PSP2 er derfor 32 gange bedre end PSP og PS2 og er dobbelt så godt som PS3.

Til Railguns staff: Hvis I virkelig tror på:
kotaku skrev:
May Rival Xbox 360 In Horsepower
Måske burde I finde nogen der har kendskab til hvordan HW fungerer, før I begynder at sammenligne på tværs af konsoller (og citere andre sider om det samme). Indtil da, hold jer til at skriv om spil :-) Når nu #1 har været så venlig at indsende rettelser, så kan I da godt tilføje dem til nyheden.
Gravatar

#16 TuxDK 29. okt. 2010 12:31

#15

Øh, det er jo ikke newz.dk der har skrevet nyheden.
De citere fra kilden, så det er kilden du skal kritisere og ikke newz.dk.

Det er ikke newz.dk der sammenligner, det er Kotaku.
Don't feed the trolls.
Gravatar

#17 Slettet Bruger [2179546512] 29. okt. 2010 12:33

TuxDK (16) skrev:
#15

Øh, det er jo ikke newz.dk der har skrevet nyheden.
De citere fra kilden, så det er kilden du skal kritisere og ikke newz.dk.

Det er ikke newz.dk der sammenligner, det er Kotaku.


Repeating is saying.

Hvis man bare gentager er man ikke bedre end EB
Gravatar

#18 BluepaiN 29. okt. 2010 12:40

#14
Det er fordi det skal være nemt.
Jeg gider ikke være med i hardware-ræset på PC, hvor man løbende skal opgradere svinet. Det løber alligevel op i en del penge i sidste ende.
Og se selv hvor lang levetid en konsol generelt har, så i sidste ende kan det godt betale sig.

Og fuck grafikken - gameplay er alt. Minecraft er vidst et godt eksempelt på dette.
Gravatar

#19 Dr_Mo 29. okt. 2010 12:43

TuxDK (16) skrev:
#15

Øh, det er jo ikke newz.dk der har skrevet nyheden.
De citere fra kilden, så det er kilden du skal kritisere og ikke newz.dk.

Det er ikke newz.dk der sammenligner, det er Kotaku.

Den undskyldning holder måske i folkeskolen. Men efter det, så er kildekritik nødvendig. Det har de så åbenbart ikke. Hvis det er på grundlag af manglende viden, så er det bedre at gøre railgun til et udelukkende spil side. Men det kan også være, at de prøver a være som EB, da det tiltrækker flere?

Det er selvfølgelig op til newz at bestemme om de vil være et side der baseres sig på rygter og sensationalisme. Eller om de vil levere rigtige nyheder. Der er publikum til begge slags nyheder. Men det er forskellige folk der udgør den publikum.
Gravatar

#20 TuxDK 29. okt. 2010 12:49

Puha, der er godt nok nogle fanbois der er blevet sure synes jeg.
Don't feed the trolls.
Gravatar

#21 Dr_Mo 29. okt. 2010 13:27

#20
Jeg foretrækker PS3? Så hvordan er jeg lige Xbox 360 fanboi?

Jeg har kritiseret newz mange gange for at være som EB - kun fordi jeg vil værne om det newz jeg godt kan lide. Men det interessante er at jeg nu bliver beskyldt for at være fanboi. Kan du se, hvem der er fanboien i denne tilfælde?
Gravatar

#22 Jolle 29. okt. 2010 14:30

HAHAHAHA Hold da kæft en folk kællinger :D og ja det blev jeg nød til at skrive
Gravatar

#23 Space Hopper 29. okt. 2010 14:49

This thread is now about ducks
Gravatar

#24 krainert 29. okt. 2010 14:49

Space Hopper (23) skrev:
This thread is now about ducks

quack quack quack
Gravatar

#25 Slettet Bruger [2179546512] 29. okt. 2010 15:26

Så noget klip i går hvor man afspiller noget med anders and og daffy. Der kunne man tydeligt høre Anders med sin andestemme kaldte Daffy for "Nigger"

Som alle ved er daffy jo en sort and
Gravatar

#26 krainert 29. okt. 2010 16:14

quigger quigger quigger?
Gravatar

#27 Slettet Bruger [2179546512] 29. okt. 2010 16:21

Lyt... "god damn stubbern nigger i'm gonna WAAAAGH"



Gravatar

#28 Zeales 29. okt. 2010 16:27

Jeg troede håndholdte gaming platforme var for børn.
LEVEL3.Net
Gravatar

#29 krainert 29. okt. 2010 17:09

Official derail thread engaged.
Gravatar

#30 HerrMansen 29. okt. 2010 19:08

Comicom (28) skrev:
Jeg troede håndholdte gaming platforme var for børn.


Jamen det reflekterer kommentarere om nyheden da også fint.
This is my opinion. There are many like it, but this one is mine...
http://www.knowyournewz.dk
Gravatar

#31 AenimA 29. okt. 2010 21:39

Man skal bare tilføje "...og PS3" i slutningen af titlen, og så ville (næsten) alle være glade. Derudover, pænt fordrejet nyhed.
Gravatar

#32 LeChuck 30. okt. 2010 06:32

Som #9 siger skal man lige huske på hastigheden af rammen. Smartphones som iPhone 4 og Samsung Galaxy S har faktisk 512 mb ram, og det er jo ligeså meget som PS3 og X360! Sidstnævnte bruger endda "state of the art" LPDDR2-1066. Men hov! 1066 mb/sec i båndbredde? Hvor meget er det nu PS3 og X360 ligger på ;-)
Gravatar

#33 Slettet Bruger [2179546512] 30. okt. 2010 07:39

LeChuck (32) skrev:
Hvor meget er det nu PS3 og X360 ligger på ;-


LPDDR2-1066 ram kører 533MHz

Ellers godt forsøgt.
PS3's ram kører 3,2GHz ( XDR ram, skod latency dog )
Xbox kører 700MHz, DDR3
Gravatar

#34 LeChuck 30. okt. 2010 08:49

#33 jeg mente ellers jeg havde skrevet så alle kunne se det var sarkastisk ment ;-)

Men for lige at skære det ud i pap: 1066 mb/sec er ikke specielt meget. Så vidt jeg husker kan en moderne 3.5" harddisk overføre med ca. 100mb/sec i gennemsnit, en netbooks ram kan overføre 5300mb/sec, en normal PC mindst 8500mb/sec. Efter hvad jeg kan huske fra X360 diagrammer er båndbredden mellem GPU og de 512mb ram ca 22 gb/sec.
Derudover giver det ikke meget mening at sammenligne alene på mhz, da der er mange andre faktorer der bestemmer hvor meget rammen kan overføre pr. svingning.
Gravatar

#35 Dr_Mo 30. okt. 2010 11:09

SlettetBruger (33) skrev:
LPDDR2-1066 ram kører 533MHz

Ellers godt forsøgt.
PS3's ram kører 3,2GHz ( XDR ram, skod latency dog )
Xbox kører 700MHz, DDR3

XDR har en lav latency (lavere end DDR), så det du skriver passer ikke. Derudover har #32 fuldstændig ret mht til overførselshastigheden.

Båndbredden for XDR er lav (64 bit) i forhold til DDR, så du har for PS3: 3,2GHz*64bit=204,8GBit/s= 25,6GB/s, hvorimod Xbox kører med 256bit båndbredde og får: 0,7GHz*256bit=22,4GB/s

Så overførselshastigheden ligger omkring på samme niveau. MHz er altså ikke alt.

LPDDR2 leverer ikke mere end 1066MB/s, fordi den båndbredde den kører med åbenbart ikke er mere end 16bit: 533MHz*16bit=1066MB/s

Det er langt fra 1GB/s op til konsollernes +22GB/s.
Gravatar

#36 andeo 30. okt. 2010 13:08

#1
ja, og de fleste gamere leder da også efter delte ram når de køber en ny bærbar computer, for vi ved jo allesammen at når rammene bliver delt så er det bedre...

eller?

Jeg er enig i at nyheden her er af minimal værdi fordi det er rygter og konsollen er ikke bekræftet. Hvad hvis man har skrottet PSP2 til fordel for den telefon de laver... dunno.
whatever, we are all going to die anyway
Gravatar

#37 Slettet Bruger [2179546512] 30. okt. 2010 18:48

andeo (36) skrev:
ja, og de fleste gamere leder da også efter delte ram når de køber en ny bærbar computer, for vi ved jo allesammen at når rammene bliver delt så er det bedre...


Mit mål var ikke at sige XBox var bedre.. målet var at påpege at rammængden er det samme.
Gravatar

#38 gentox 2. nov. 2010 16:20

Det folk glemmer er at man på ingen måde kan sammenligne de tekniske specifikationer, på tværs af platforme.
Det giver ingen mening, da de har deres egne måder at at løse en opgave på.

Det man kan gøre, er at sammenligne fælles titler, og ens oplevelse af de små detaljer som controller, tilbehør, eksklusive titler osv.

Jeg indrømmer gerne at jeg foretrækker min PC, dernæst Xbox 360, PS3 og Wii. Af håndholdte PSP og til sidst Nintendo DS.

De bliver dog alle brugt til det de nu måtte være bedst til, og det er de titler der kun findes til den enkelte platform, ellers er PC vinderen.

Hvad hastighed cpu, ram eller noget tredie har, er nok noget af det mest ligegyldige man kan skrive eller tale om, når vi taler om konsoller.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login