© Rockstar Games

Take-Two-chef: De nye konsoller kan opnå fotorealistisk grafik

Chefen for Take-Two Interactive mener ikke, at man vil kunne kende forskel på virkeligheden og spil på Playstation 5 og den næste Xbox.

Spil er allerede kommet langt grafisk og detaljemæssigt. Men næste års Playstation 5 og efterfølgeren til Xbox One vil endnu engang skubbe grænserne.

Det mener Strauss Zelnick – chefen for Take-Two, der blandt andet udgiver Rockstars spil som “Grand Theft Auto” og sidste års “Red Dead Dedemtion 2”.

Vi har en ny konsol-generation på vej, og det tillader os at gøre ting, som vi ikke har kunne gøre før, rent kreativt, og det er spændende,” fortæller Zelnick til CNBC.

De ting er blandt andet fotorealistisk grafik, fortæller chefen:

Men som jeg har sagt før, vi kommer til at nå et punkt, hvor du ikke vil kunne kende forskel på, hvad der er skabt i computeren, og hvad der er virkeligt.

Den slags fotorealistiske grafik giver selvfølgelig ikke mening for alle spil, pointerer Zelnick.

“Borderlands”-serien, der får et nyt spil næste måned, er en af de franchises, der ikke behøver fotorealistisk grafik, mener han.

Men spil som deres “NBA 2K”-serie ser de frem til at få til at ligne live-action.

Læs også 5 mest ventede spil til Playstation 5.

Gravatar

#1 Lowice 23. aug. 2019 06:12

Det har PC kunne i lang tid men hey who cares. Fuck konsoller for at holde spille udviklingen tilbage.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login