World of Warcraft-Guilds må maks. have 600 medlemmer via ny patch

Så er det slut med mega-Guilds i World of Warcraft. Annonceringen kommer via Blizzards forum, hvor en af de officielle Blizzard Poster-medarbejdere har lavet en tråd omkring emnet, hvori han kort forklarer beslutningen.

Et medlemsmaksimum på 600 personer vil blive indført i en kommende patch som forberedelse til den næste udvidelsespakke World of Warcraft: Cataclysm, hvor Guilds vil spille en større rolle end før, hvorfor Blizzard har set sig nødsaget til at indføre en decideret medlemsgrænse, fortæller medarbejderen.

”Mumper”, Blizzard Entertainment skrev:
With the advent of the new guild system in Cataclysm we are tracking many more things on each individual player in a guild and in order to support that, we need to limit the amount of members to a reasonable level.

Den patch (4.0.1), hvori opdateringen af Guild-systemet vil finde sted, er for tiden live på beta- og PTR-serverne.

Ifølge medarbejderen vil opdateringen kun vedrøre omtrent 0.1 % af alle Guilds, hvilket i World of Warcraft-regi dog stadig er en pæn håndfuld.

Hvis man er medlem af et Guild med over 600 medlemmer, er der dog ingen grund til panik endnu, da eksisterende medlemmer ikke vil blive tvunget ud, således at det magiske tal bliver mødt. Der vil dog ikke længere være mulighed for at tilføje nye medlemmer, før Guildet kommer under 600 medlemmer igen.

Gravatar

#1 AlienDarkmind 7. okt. 2010 06:08

Og så sidder man og spiller Eve hvor der er corps med flere tusinde medlemmere-_- Forstår nu hvorfor jeg hellere vil spille det.. Er dog stadigvæk slave nok til at jeg vil prøve expansionen nå den kommer:P
"So they sent a helpless child to kill me. Well I'm not going out without a fight!" - Bender /furturama
Gravatar

#2 El_Coyote 7. okt. 2010 06:11

#1
Jeg er i Wildly Inappropriate - og det er altså specielt når der er kæmpeflåder. - især når vi flyver med goons :)
fnord!
Gravatar

#3 PJP 7. okt. 2010 06:17

:P jeg har sku ik tænkt mig at prøve den nye expack jovist har jeg måske gerne ville ta et sneak peak :P meeeen... afsluttede WoW for 1 måned siden og slettede alt WoW fra min comp så jeg var sikker på jeg ik kom tilbage xD

IMO uanset hvad de gør ved WoW vil det stadig kun være Gear grind
Gravatar

#4 atrox 7. okt. 2010 06:38

PJP (3) skrev:
:P jeg har sku ik tænkt mig at prøve den nye expack jovist har jeg måske gerne ville ta et sneak peak :P meeeen... afsluttede WoW for 1 måned siden og slettede alt WoW fra min comp så jeg var sikker på jeg ik kom tilbage xD

IMO uanset hvad de gør ved WoW vil det stadig kun være Gear grind


Det har været gear grind siden Dag 1. Dog vil jeg mene at gear grind er "means to and end".

Man samler gear for at kunne slå spillets bosser sammen med sin guild. Synes personligt at det sjoveste i spillet er at samarbejde om et fælles mål og se resultaterne af sit arbejde.
Gravatar

#5 HerrMansen 7. okt. 2010 06:39

Darkmind (1) skrev:
Og så sidder man og spiller Eve hvor der er corps med flere tusinde medlemmere-_- Forstår nu hvorfor jeg hellere vil spille det.. Er dog stadigvæk slave nok til at jeg vil prøve expansionen nå den kommer:P


Nu er WoW's samlede befolkning jo heller ikke i samme server, så du kan ikke helt sammenligne EvE's massive globale corps, med et stort guild på en server i WoW. Men 600 medlemmer bliver da hurtigt for lidt. De fleste jeg kender har mindst 5 chars i samme guild. Så altså plads til lidt over 100 reelle medlemmer... :S
This is my opinion. There are many like it, but this one is mine...
http://www.knowyournewz.dk
Gravatar

#6 Etherial 7. okt. 2010 06:43

Ja, Goon Squad EU er f.eks horribly fucked. Vi var 900 aktive accounts med over 2500 chars på et tidspunkt.
Gravatar

#7 Pissed_Squirrel 7. okt. 2010 07:04

Jeg synes der mangler at stå i "nyheden" at der har været et soft-cap på 500 helt fra vanilla

As most of you already know, we have supported a soft cap of 500 members in a guild since World of Warcraft launched. We have allowed guilds to exceed the 500 limit up until now since being in a guild really just amounted to ranks and chat channels. With the advent of the new guild system in Cataclysm we are tracking many more things on each individual player in a guild and in order to support that, we need to limit the amount of members to a reasonable level.
Gravatar

#8 Ramius 7. okt. 2010 07:06

Hvor fedt er det også at være i en guild med 600 medlemmer, man aner jo knapt nok hvem der er hvem når hver person vel har 3-4 alt chars.

I Eve giver det mening at have kæmpe corps da spillet understøtter muligheden for at splejse til noget (fx kæmpe skib) og så deles om det. I Wow er en guild bare en flok mennesker man raider med og har 80% større respekt for end de andre der vælter rundt. Ingen grund til at have 600 mennesker...
Gravatar

#9 Phisker 7. okt. 2010 07:12

De laver den begrænsning fordi de indfører det der hedder Guild-progress og Guild-loot, så det er for at ikke alle i verden skal have adgang til awesome loot hvis der bare er en lille del af en guild der rent faktisk gør en indsats.


PS. Derudover mener jeg nu at siden The Burning Crusade (2. udvigelse) har man ikke kunne have over 600 medlemmer i sin guild... Har i hvert fald oplevet flere guilds der er nået den grænse.. ^^ Dog skal jeg ikke kunne sige om det var 600 eller der omkring, men det er ikke rigtig nyheder..
Gravatar

#10 Silver Mane 7. okt. 2010 07:32

#9 Første udvigelse, men anyways...

For mig er wow bare et sted at nakke monstere, mens man snakke med folk man kan more sig med. Facebook, now with 10% extra Hogger, if you will. Og det er kun med omkring 20 aktive persone, så dette er hvad det er.

Kan dog godt forstå hvad de mener med at lukke for at du har hele serveren som får bonus, bare fordi de er medlem af et fucker stort guild

Det med gear grind er fordi det er blevet naturligt med en form for progression i de fleste spil. De enste spil hvor der ikke er en større progression, er hvis mest casual spil, som tetris, pacman og lign. og FPS spil, selvom mange FPS spil idag, også har en form for progression. MMO skiller sig bare marakant ud på at det tager længere tid, og det er mere fast på en anden måde, end for eksempel et techtree i et RTS eller TBS spil.
Gravatar

#11 slartie 7. okt. 2010 07:39

Efter at have været med på WoW vognen siden launch i DK, så kan jeg i dag ikke se på WoW som andet end Facebook med Boss fights, og det passer mig i grunden udmærket. WoW har så den fordel i forhold til Facebook, at i WoW er du sikker på at have mindst en interesse til fælles :)

Cappen på 500/600 har eksisteret længe, men er ikke blevet håndhævet.

Med min tilgang til WoW så vil eksempelvis 1000 spillere i en guild være for meget. Selv med 70% alts vil der være så meget støj i Guild Chat at det sociale ryger ud af vinduet.

Jeg ser frem til 4.0.1 og 4.0.3 (Cataclysm) og de nye ting vi i guilden kan være fælles om at kæmpe os til.
Gravatar

#12 Makey 7. okt. 2010 08:04

atrox (4) skrev:
PJP (3) skrev:
IMO uanset hvad de gør ved WoW vil det stadig kun være Gear grind


Det har været gear grind siden Dag 1. Dog vil jeg mene at gear grind er "means to and end".

Man samler gear for at kunne slå spillets bosser sammen med sin guild. Synes personligt at det sjoveste i spillet er at samarbejde om et fælles mål og se resultaterne af sit arbejde.

Enig, men der er grinding involveret i næsten alle spil. Hvis ikke det er gear så er det achievements, 'points' af en eller anden slags eller noget helt fjerde.

@Nyheden:
0,1% af spillets guilds... Det må så være uden at fratrække alle de forskellige 'mule-guilds', 1-mands guilds blot for at få adgang til de ekstra pladser en Guild Bank tilbyder.
Try League of Legends for free, online MOBA sign up here: http://is.gd/tryLoL
Gravatar

#13 nitan 7. okt. 2010 08:19

Så mangler vi bare 600 mands raids... Kom så ind i kampen blizzard :D
Gravatar

#14 Loke76 7. okt. 2010 08:34

nitan (13) skrev:
Så mangler vi bare 600 mands raids... Kom så ind i kampen blizzard :D


Lav et guild raid til en af modsatte factions hovedbyer, helst på et tidspunkt med mange online. Det er go spas med 50-100 mennesker, de fleste med go resi gear der lige vælter et capitol.
Gravatar

#15 nioxic 7. okt. 2010 09:01

limit var 500 før

synes ikk det er en særlig vild, eller interessant ændring...

faktisk er det nok noget af det mest ligegyldige ved cata.. :P
Gravatar

#16 Sobuno 7. okt. 2010 10:07

nioxic (15) skrev:
limit var 500 før

synes ikk det er en særlig vild, eller interessant ændring...

faktisk er det nok noget af det mest ligegyldige ved cata.. :P


Som der er nævnt et par gange før var den tidligere limit soft... Dvs. Guildlisten viste ikke mere end 500 medlemmer, men reelt set kunne du have et ubegrænset antal medlemmer. Nu ændres det til at der maksimum kan være 600 medlemmer i en guild, ikke blot at listen kan vise 600 medlemmer.
Gravatar

#17 Vandborg 7. okt. 2010 10:07

#5
Ja jeg har også tit tænkt på hvorfor det ikke har været muligt at indmelde sin account som medlem i guilden istedet for sin char. Man kan jo alligevel ikke spille på dem samtidig. Ikke at der ikke skal være mulighed for kun at melde sin char ind så man stadig kan være medlem af andre guilds.
Gravatar

#18 kasperfmn 7. okt. 2010 13:26

#7 Så vidt jeg kan forstå har det soft cap på 500 medlemmer i realiteten ikke haft nogen betydning, da det jo som sagt kunne overskrides, eller er det mig der tager fejl?
Gravatar

#19 Linkitch 7. okt. 2010 13:43

Ved ikke om det allerede er sket eller sker, men giver det ikke fint nok mening hvis det kommer til at funger sammen med deres nye Battle.net 2.0 system?

Så er det bare en account man adder til guildet, frem for 1 main character og 4 alts, alle per forskellige navne.
Gravatar

#20 kalleguld 7. okt. 2010 21:06

#19 det er ikke sket endnu, men det er en god idé. I hvert fald som en option

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login